Tytuł: „Efekty uczenia się w edukacji dorosłych”
Czas trwania: lipiec 2023 – czerwiec 2024
Edukacja dorosłych

Głównym celem projektu „Efekty uczenia się w edukacji dorosłych”, a tym samym oczekiwanym rezultatem jest ROZWINIĘCIE WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI
PARTNERÓW W ZAKRESIE PRAWIDŁOWEGO DEFINIOWANIA EFEKTÓW UCZENIA SIĘ ORAZ METOD ICH WERYFIKACJI W EDUKACJI DOROSŁYCH.
Projekt koncentruje się na pozaformalnej edukacji dorosłych.

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Wszystkie rezultaty wypracowane w ramach niniejszego projektu udostępniane są na zasadzie otwartych licencji (CC BY-SA 4.0 DEED). Można z nich korzystać bezpłatnie i bez ograniczeń. Kopiowanie lub przetwarzanie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. W przypadku wykorzystania rezultatów niezbędne jest podanie źródła finansowania oraz jego autorów

Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez:

  1. Zebranie informacji oraz dobrych praktyk dotyczących prawidłowego definiowania efektów uczenia się oraz metod ich weryfikacji w edukacji dorosłych;
  2. Opracowanie i przetestowanie materiałów szkoleniowych (dalej: materiałów) nt. prawidłowego definiowania efektów uczenia się oraz metod ich weryfikacji w edukacji dorosłych. Projekt zakłada działania odnoszące się do rozwoju kompetencji edukatorów w sektorze uczenia się dorosłych. Dzięki procesom uruchomionym w projekcie, eksperci partnerów będą mieli możliwość zebrania informacji i poszerzenia swojej wiedzy, a także umiejętności w zakresie prawidłowego definiowania efektów uczenia się oraz metod ich weryfikacji w edukacji dorosłych. Dodatkowo, rezultaty projektu będące zbiorem dobrych praktyk oraz materiałów szkoleniowych stanowić będą trwały element pozwalający partnerom na rozwój kompetencji współpracujących z nimi edukatorów i asesorów. Będą one także wykorzystywane przez inne instytucje edukacyjne. Prawidłowe definiowane efektów uczenia się i metod ich weryfikacji stanowi jeden z kluczowych elementów zapewnienia wysokiej jakości oferty edukacyjnej. Jeżeli właściwie i precyzyjnie określimy co osoba ucząca się powinna wiedzieć i jak prawidłowo wykonywać zadania, jaką mieć postawę, jesteśmy w stanie odpowiednio zaplanować cały proces edukacyjny. Gwarantuje nam to także zrozumie w komunikacji z osobą uczącą się co
    do oczekiwań i spodziewanych efektów. Często jest to niezbędny warunek przy budowaniu motywacji do uczestnictwa w zajęciach (jaką korzyść/efekt będę miał po włożeniu wysiłku w proces uczenia się). Dobrze określone efekty uczenia się pozwalają osobie uczącej się precyzyjnie określić, w kontaktach interpersonalnych np. z pracodawcą, jakimi kompetencjami dysponuje.


W związku z powyższym wypracowane w projekcie rezultaty pozwolą partnerom i współpracującym z nimi edukatorom/asesorom oraz innymi instytucjom edukacyjnym na zdobycie lub poszerzenie wiedzy i kompetencji, a co za tym idzie POPRAWĘ DOSTĘPU DO WYSOKIEJ JAKOŚCI OFERTY EDUKACYJNEJ dla dorosłych oraz ULEPSZENIE ZAPEWNIENIA JAKOŚCI możliwości w sektorze edukacji dorosłych.

KLUCZOWE REZULTATY:

  • Jeden Raport dot. definiowania efektów uczenia, dobre praktyki: wersja polska [PDF] | [FLIPBOOK];  wersja angielska [PDF] | [FLIPBOOK]; wersja macedońska [PDF] | [FLIPBOOK];
  • Trzy moduły szkoleniowe z multimediami
  • Jeden warsztat testujący
  • Jeden warsztat design thinking z udziałem międzynarodowych ekspertów
  • Dwa webinary promujące
  • Spotkania międzynarodowe partnerów

Cele te są ściśle związanie z zagadnieniami projektu. Nastąpi włączenie nowych metod oraz narzędzi do programu szkoleniowego dla edukatorów poprzez umożliwienie wdrożenia wypracowanych rezultatów w Polsce i innych krajach europejskich.

BEZPOŚREDNIA GRUPA DOCELOWA będzie uczestniczyć w działaniach projektu i korzystać z materiałów wypracowanych w jego trakcie. Uwzględnia ona partnerów (ekspertów, edukatorów oraz asesorów uczestniczących w projekcie i pracujących/współpracujących z partnerami) w ramach projektu:

  • EVACO – lider
  • IMPULSI – partner

POŚREDNIA GRUPA DOCELOWA to instytucje edukacyjne oraz eksperci, edukatorzy i asesorzy, którzy za pośrednictwem partnerów lub samodzielnie będą mogli korzystać z przygotowanych w projekcie materiałów tj mowa o:

  1. instytucjach edukacyjnych działających na rzecz uczenia się dorosłych lub planujących rozszerzyć swoją działalność na ten sektor;
  2. edukatorach (osoby prowadzące lub planujące prowadzić zajęcia edukacyjne/rozwojowe dla osób dorosłych);
  3. asesorach (osoby prowadzące lub planujące prowadzić walidację efektów uczenia się w edukacji pozaformalnej osób dorosłych);
  4. ekspertach m.in. przygotowujących materiały edukacyjne dla dorosłych.

WYDARZENIA

Warsztaty testujące!

Zapraszamy do Opola na nasze warsztaty testujące! Będzie bardzo inspirująco! W razie pytań dzwońcie i piszcie: fundacja@feri.org.pl lub…

Artykuł IMPULSI

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem naszego Partnera macedońskiego IMPULSI na platformie EPALE opracowanego w ramach projektu „Learning…