ZIELONA PRZYSZŁOŚĆ SEKTORA HORECA

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji nauczycieli i trenerów VET w sektorze HORECA poprzez wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności z zakresu zasad ESG — Environmental (Środowisko), Social (Społeczne) i Governance (Ład korporacyjny). Projekt koncentruje się na przygotowaniu profesjonalistów VET oraz przyszłych liderów do wdrażania zrównoważonych strategii zarządzania w hotelach, restauracjach, firmach cateringowych i w turystyce

ZIELONA PRZYSZŁOŚĆ SEKTORA HORECA



Tytuł projektu: ZIELONA PRZYSZŁOŚĆ SEKTORA HORECA
Nr: 2024-2-PL01-KA210-VET-000272676
Lider: EVACO, Polska
Partner: Futurama 4P
Sektor: VET (kształcenie i szkolenie zawodowe)
Czas trwania projektu: 1.08.2025 – 31.07.2026

Główny cel projektu

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji nauczycieli i trenerów VET w sektorze HORECA poprzez wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności z zakresu zasad ESG — Environmental (Środowisko), Social (Społeczne) i Governance (Ład korporacyjny). Projekt koncentruje się na przygotowaniu profesjonalistów VET oraz przyszłych liderów do wdrażania zrównoważonych strategii zarządzania w hotelach, restauracjach, firmach cateringowych i w turystyce.

Projekt wpisuje się w kluczowe priorytety UE, w tym:

  • Poprawę jakości kształcenia zawodowego (VET) poprzez innowacyjne metody.
  • Zwiększenie atrakcyjności VET dzięki praktycznym, przyszłościowym narzędziom.
  • Wspieranie zielonej transformacji i łagodzenie skutków zmian klimatu w sektorze HORECA.

Kluczowe rezultaty

Projekt zakłada stworzenie praktycznych zasobów edukacyjnych i innowacyjnych narzędzi, które poprawią kompetencje w zakresie zrównoważonego rozwoju wśród specjalistów VET i pracowników sektora HORECA.

Opracowane wyniki będą również źródłem zasobów dla pracowników nieposiadających potwierdzonych kwalifikacji. Może być również niezbędnym punktem wyjścia do rozwoju kariery i awansu.



Najważniejsze planowane rezultaty to:

1. Program edukacyjny: Opracowanie kompleksowego programu ESG dla HORECA (modułowego i elastycznego).
2. Zasoby e-learningowe: 2 kursy e-learningowe dla trenerów VET i liderów ESG.
3. Program szkoleniowy dla liderów ESG: Pełny pakiet szkoleniowy z materiałami wspierającymi dla osób prowadzących inicjatywy zrównoważone w HORECA.
4. Narzędzia gamifikacyjne: 2 gry edukacyjne: „ESG w HORECA” oraz „Przywództwo ESG w HORECA”
5. Upowszechnianie i budowanie świadomości:

  • 1 konferencja międzynarodowa (min. 50 uczestników) prezentująca praktyki zrównoważonego gotowania
  • 3 internetowe warsztaty promocyjne poświęcone ESG w HORECA.
  • 1 film promocyjny podkreślający rezultaty projektu i dobre praktyki.
  • 8 artykułów tematycznych i 4 wywiady eksperckie dotyczące strategii ESG.

6. Rezultaty współpracy: 2 międzynarodowe spotkania partnerów w celu wymiany wiedzy i ujednolicenia metodologii. Rezultaty te mają stworzyć trwałe narzędzia, które pozostaną dostępne i możliwe do skalowania w całej Europie również po zakończeniu projektu.

Grupy docelowe:

Projekt obejmuje szerokie grono bezpośrednich i pośrednich beneficjentów w ekosystemach HORECA i VET:

Grupy docelowe bezpośrednie:

  • Nauczyciele i trenerzy VET (nauczyciele, trenerzy, eksperci, doradcy zawodowi).
  • Uczniowie kształcący się w kierunkach zawodowych związanych z HORECA.
  • Obecni i przyszli pracownicy sektora HORECA, którzy chcą rozwijać umiejętności ESG i kompetencje liderskie.
  • Liderzy ESG w firmach – osoby odpowiedzialne za wdrażanie praktyk zrównoważonego rozwoju.
  • Instytucje edukacyjne i organizacje szkoleniowe projektujące programy VET odpowiadające na potrzeby rynku pracy.

Grupy docelowe pośrednie:

  • Pracodawcy i właściciele firm z sektora HORECA wdrażający praktyki zrównoważone.
  • Instytucje zarządzające rozwojem kadr w hotelarstwie i turystyce.
  • Rodzice i opiekunowie wspierający uczniów wchodzących na rynek pracy.
  • Społeczności lokalne, które korzystają z poprawy praktyk środowiskowych i rosnącej świadomości ekologicznej.

Lider Projektu


Partner Projektu

Dofinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.